Akhirnya…kita mengalah

Pembantu rumah Indonesia wajib diberi cuti, pegang pasport

PUTRAJAYA 18 Mei – Semua majikan diwajibkan memberikan cuti sehari seminggu kepada pembantu rumah warga Indonesia selain membenarkan mereka memegang pasport masing-masing.

Perkara itu dicapai melalui perjanjian persefahaman yang ditandatangani hasil rundingan tahunan dua hala antara Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Presiden Indonesia, Susilo Bambang Yudhoyono di sini hari ini. – Utusan

Lepas nie akan ramai la pembantu-pembantu rumah yang akan ada boyfriends, telefon tak lepas kat tangan bila bekerja…dan hari khamis dah mula panas punggung bila boyfriends asyik telefon untuk mengajak keluar untuk memadu asmara…bila pembantu lari, ikut kekasih hati, siapa yang rugi beribu-ribu…majikan jugak.

Advertisements
This entry was posted in Maid, other side of stories, personal opinions. Bookmark the permalink.

4 Responses to Akhirnya…kita mengalah

  1. Anonymous says:

    So, kesimpulannya, jangan ambik pembantu rumah indon… biar negara dia hancus… Indon ni berlagak lebih…

  2. Eikha says:

    Kalau diaorang nak buat mcm ni shouldn't they buat rules yang majikan patut dapat redemption kalau maid buat hal? Ke memang ada?

  3. Elyn says:

    hmm nmpk nyer lepas ni mmg takkan kami amik maid dr sana la!!! takde passport pun berani buat perangai apakan lagik ade passport.btw baru smlm baca FB lecturer i yang die tangkap maid die dera anak nyer. nasib baik die pasang CCTV live punya. so mmg die monitor kaw2 la!!!

  4. nampak gaya.. ramai yang lari.. try tgklah nanti…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s