Untung dapat jiran Melayu

Bila bulan puasa nie, tekak pun mcm-mcm la nak merasa yer, tapi kat sini, mana nak carik, so kenalah pandai-pandai masak sendiri. So far, selera belum mencapai tahap maksimum, baru minimum aje. Lagi 10 minit nak berbuka, jiran sebelah hantar kuih nie…Tepung Pelita. Kuih nie berkonsepkan moden la, letak dalam bekas puding, kalau kat Pasar Ramadan, sure pakai daun pisang, kan. Tak pernah nak mencuba makan kuih tepung pelita nie, tapi nampak macam sedap aje kuih nie, so cuba la rasa skit-sikit berkongsi dengan Ryan the Lion, wah !!!! sedap jugak yer. So, yang selebih tu masuk peti ais, makan lagi untuk sahur, lagi sedap, terasa sejuk-sejuk tu. Terima kasih Aiyu…so hari nie, tukar lauk lagi kiter ?

As for me, gigih jugalah menyediakan kuih gulung nie, kuih permintaan Daddy Jack. Katanya dah lama tak makan kuih gulung. Yer la, memula tu rasa boleh ker tak membuatnya, so terpaksalah mengagahkan jugak. Hmmmm, balik Malaysia nanti, 2 handbags yer !!!

This entry was posted in Adelaide's gang, Aussie, my family, yummy tummy. Bookmark the permalink.

3 Responses to Untung dapat jiran Melayu

  1. Anonymous says:

    wah…sedapnya nampak kuih gulung tu..mesti dah terer masak skrg kan..ptg ni nak makn kuih gulung gak la..sedapppnyaaaaa…pengsan!! terus mengidam…ari tu pun sama..nampak mee kari tu..mewah sungguh isi2nya…hehehe…

  2. mummysyafie says:

    gina..cukup ke 2 je? hihihih…3 tahun tu..

  3. adenium says:

    ingat kan lompat tikam tadik.. mesti best sbb letak bekas besar.. kalau dlm kotak2 daun tuh.. macma tak puas makan..hehe

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s